Alimente care combat raceala si gripa

Cercetatorii gasesc din ce in ce mai multe solutii comestibile pentru afectiunile din viata de zi cu zi. Iata care sunt alimentele care ne ajuta sa combatem raceala si gripa.

Usturoiul

Usturiul ne intareste sistemul imunitar, este antibacterian, antiviral si antifungic. Usturoiul ajuta organismul sa produca anticorpi si globule albe care combat infectiile. Combina usturoiul cu alte alimente iuti precum piperul, mustarul de Dijon sau ridichea pentru a declara razboi racelii si gripei.

Ciupercile shiitake

Ciupercile shiitake contin AHCC (compus activ corelat de hexoza), recunoscut pentru imbunatatirea raspunsului sistemului nostru imunitar virusului gripei. Textura acestora este asemanatoare carnii si adauga o savoare bogata sosului, supelor si soté-urilor.

Pestele

Somonul salbatic, sardinele si macroul reprezinta o sursa excelenta de Vitamina D si de acizi grasi Omega 3. Acesti pesti grasi contribuie la reducerea inflamatiilor de orice gen, inflamatii ce pot impiedica sistemul imunitar sa se proteje impotriva numarului mare de virusi sau bacterii. Consuma pestele cu lamaie pentru o doza suplimentara de Vitamina C, excelenta impotriva infectiilor.

Cartofii dulci

Cartofii dulci sunt bogati in betacaroten, care se transforma in Vitamina A. Vitamina A favorizeaza reinnoirea rapida a celulelor pulmonare si multiplica celulele capabile sa combata infectiile. Cartofii dulci sunt deliciosi fierti in coaja

Pomelo

Un singur pomelo contine 88mg de Vitamina C, destula pentru stimularea globulelor albe. Consumul acestei citrice dulce-acrisoare creste nivelul de glutation, un antioxidant puternic care ne protejeaza impotriva afectiunilor specifice iernii. Alegerea ideala pentru desert. Sarac in calorii si bogat in fibre.

Ceaiul cald

Mai mult decat o bautura renconfortanta, ceaiul are un continut ridicat de antioxidanti care contribuie la combatarea virusurilor si la combaterea inflamatiilor. Adauga putina miere, lamaie sau putin suc de lamaie pentru a obtine un numar si mai mare de antioxidanti protectori.

Ghimbirul

S-a descoperit faptul ca radacina de ghimbir proaspata contribuie la vindecarea tusei si a febrei dar si a durerilor de stomac. Prepara-ti un ceai de ghimbir si adauga putin menta pentru un plus de savoare.

Ceapa

La fel ca si usturoiul, ceapa contine un numar mare de compusi antimicrobieni. Pentru a profita din plin de beneficiile acestui aliment medicament, este recomandat consumul unei cepe crude odata la cateva ore.

Fructele de padure

Absolut toate fructele de padure au un continut ridicat de antioxidanti, ideale pentru a lupta impotriva racelii si gripei. Afinele au cel mai mare continut de antioxidanti.

Supa de pui

Daca deja ai racit, supa de pui te poate ajuta sa lupti impotriva deshidratarii. Supa calda produce vapori care te pot ajuta sa tratezi o congestie nazala si sa-ti umidifice pasajul nazal. Supa de pui este excelenta pe timp de iarna. In ceea ce priveste puiul, acesta este o sursa excelenta de seleniu si de Vitamina E. Acestia din urma sunt niste antioxidanti care intaresc sistemul imunitar.

Condimentele

Condimente precum scortisoara, curcuma sau cuisoarele contin antioxidanti in cantitate mare. Acestia ajuta la ameliorarea functiei sistemului imunitar. Daca vrei sa alungi gripa atunci trebuie sa consumi cate o lingurita de condimente pe zi.

sursa: http://www.forma-maxima.ro/remedii-naturiste/alimente-care-combat-raceala-si-gripa/

Anunțuri

Somnul si alimentatia

Iti este greu sa adormi? Te trezesti brusc in mijlocul noptii? Alimentatia are un impact deosebit asupra somnului. Ceea ce mancam de-a lungul zilei ne poate distruge somnul sau, din contra, sa-l favorizeze.

Si bauturile joaca un rol important in ceea ce priveste somnul. Excitanti precum cafeaua, ceaiul, sucul de fructe bogat in Vitamina C, nu ar trebui consumati inainte de ora 17. Cofeina consumata la ore tarzii provoaca un somn de proasta calitate. Mesele bogate in grasimi, consumate seara, inainte de culcare ridica temperatura corpului si ne impiedica sa adormim. Iata ce trebuie sa faci pentru a avea un somn de buna calitate.

Fii activa

Singurul semn al unui som eficient este forma ta din timpul zilei. Dupa un efort fizic, somnul este mai bun deoarece corpul simte nevoia sa se recupereze. In general, toate activitatile fizice sunt bune, practicate inainte de ora 19.

Nu trebuie sa te limitezi la activitatile sportive. Te poti plimba, sa urci scarile…important este sa nu stai intr-un loc de dimineata pana seara. Pe canapea de exemplu. Trebuie sa faci miscare macar dimineata.

Un bol de orez inainte de a merge la culcare

Hidratii de carbon, prezenti in cerealele integrale (orez brun, susan, orz) favorizeaza adormitul, conferindu-ti relaxarea de care ai nevoie inainte de a intra in diferitele faze ale somnului. Cand ceasul biologic declanseaza ciclul odihnei, acesta declanseaza si hormonul legat de somn.

Laptele cald

Pentru a-ti spori sansele de a avea un somn excelent, mizeaza pe triptofan care se poate regasi in produsele lactate, carnea de pasare, linte, peste, banane si orez integral. Acest acid aminat este un veritabil tranchilizant natural. Acesta accelereaza adormirea, diminueaza numarul de treziri spontane pe timp de noapte si sporeste numarul de ore de somn pe noapte.

Nu uita de magneziu

O carenta de magneziu, un mineral esential, poate provoca unele tulburari de somn, angoase chiar. Magneziul echilibreaza sistemul nervos si somnul. Putem gasi magneziu in legumele verzi, crucifere, avocado, smochine. Unele tipuri de apa minerala, bogate in magneziu sunt recomandate pentru facilitarea somnului.

Atentie la mesele de seara

Pornirea televizorului la ora mesei poate perturba digestia si sa diminueze absorbtia de nutrienti in detrimentul calitatii somnului. Masa de seara trebuie sa fie lejera. Ingerarea unei cantitati prea mari de lipide si de proteine mentine corpul in stare de veghe. Evita pe cat posibil mesele copioase si tardive. Alege unele zaharuri lente si alimente bogate in triptofan – lapte, rosii, cereale, banane.

Seara, opteaza pentru o infuzie

Dupa masa, infuzia confera caldura si relaxarea necesara digestiei. Alege infuziile care confera calitatile digestive, precum musetel sau melisa care favorizeaza calmul si digestia.

Culca-te la ora potrivita

Este esential sa te culci la o ora potrivita. Pe de o parte, deoarece suntem programati din punct de vedere genetic sa adormim aproximativ la aceeasi ora: 70% dintre noi, in jurul orei 22. 15 % sunt programati sa se culce si mai devreme, odata cu gainile cum s-ar spune.

Pentru a adormi cat mai repede invata sa te relaxezi, starea de spirit inainte de culcare este extrem de importanta.

sursa: http://www.forma-maxima.ro/mananca-sanatos/somnul-si-alimentatia/

Beneficiile lamaii

In zilele noastre beneficiile lamaii sunt recunoscute. Prezenta pe tot parcursul anului in piete, proprietatile sale nutritive si medicinale fac din ea fructul ideal din toate punctele de vedere.

Reimprospatanta, tonifianta, antiseptica, cicatrizanta, lamaia poseda o multime de proprietati. Lamaia contine diferite tipuri de flavonoide. Acestea din urma sunt niste antioxidanti puternici care permit neutralizarea radicalilor liberi si prevenirea bolilor cardiovasculare, unele tipuri de cancer si unele boli legate de imbatranire. Partea alba a lamaii este cea care contine mai multe flavonoide, pulpa lamii continand mai putine.

Lamaia contine diferite tipuri de flavonoide dar Vitamina C fiind cea care se afla in cantitate mare in acest fruct – 50mg/100g de fruct. 50ml de suc de lamaie sunt de ajuns pentru a acoperi o treime din nevoile noastre de Vitamina C. Lamaia favorizeaza, printre altele, absorbtia de fier, accelereaza cicatrizarea si ne protejeaza impotriva infectiilor de tot felul.

Partea alba a lamaii contine fibre solubile bogate in pectine, cunoscute pentru faptul ca diminueaza colesterolul. Cu aporturile sale de fier  – 0,6 mg – indispensabile transportarii oxigenului si formarii globulelor rosii, de magneziu – 16mg – reputat pentru faptul ca ne protejeaza echilibrul nervos si muscular, in fosfor, care contribuie la sanatatea oaselor si a dintilor si in potasiu, esential contractiilor musculare si inimii, lamaia este un fruct privilegiat pentru persoanele in convalescenta.

Proprietatile bactericide si antiseptice ale lamaii intaresc apararea naturala a organismului. Sucul de lamaie diluat in apa calda te ajuta in cazul in care ai ragusit. Acidul citric, responsabil pentru 95% din aciditate, faciliteaza eliminarea toxinelor, a calculilor biliari, urinari si renali.

Lamaia are si proprietati astringente, ceea ce inseamna ca inchide porii pielii. Cateva picaturi aplicate pe piele ajuta la combaterea ridurilor. Actiunea sa catifelanta permite tonifierea epidermei, in special in zona coatelor, a genunchilor, a talpii, zone mai sensibile. Persoanele care au pielea mai sensibila pot dilua putin suc de lamaie in apa minerala inainte de aplicare. Pentru un par mai stralucitor, clateste-l cu suc de lamaie.

Lamaia te ajuta sa scapi de acnee. Pentru asta, trebuie sa aplici cu ajutorul unei dischete demachiante suc proaspat de lamaie pe acnee si sa lasi asa peste noapte. A doua zi dimineata, clateste cu apa rece. S-ar putea sa simti o senzatie de arsura dar aceasta va disparea rapid.

Lamaia ajuta la indepartarea agitatiei, a oboselii, a nervozitatii si a tensiunii. Daca inhalezi suc de lamaie te vei putea concentra mult mai bine, iti vei tine mintea in stare de alerta pentru mai multa vreme. Daca te simti tensionata, este de ajuns sa pui pe o batista putin ulei de lamaie si sa inhalezi.

Daca ai probleme cu stomacul iata ce trebuie sa faci: dupa fiecare masa, bea sucul de la o lamaie proaspat stoarsa intr-un pahar cu apa calduta. Acidul din lamaie va stimula productia de acid gastric si activitatea muschilor stomacului.

Uleiul de lamaie te ajuta sa scapi de varice. Trebuie doar sa amesteci 6 picaturi de ulei de lamaie cu putin ulei de avocado sau de migdale si sa masezi zonele afectate de varice.

Ce alte remedii stii in care se foloseste lamaia?

sursa: http://www.forma-maxima.ro/remedii-naturiste/beneficiile-lamaii/

Cunosti beneficiile mentei asupra sanatatii?

Menta, proaspata si parfumata, este excelenta din toate punctele de vedere. Copii fiind,  ne place sa consumam bomboanele cu menta. Vara, o apreciem pentru aroma conferita ceaiului sau limonadei. Dar cunosti cu adevarat toate proprietatile ascunse ale acestei plante? Menta este o planta pe care o gasim in majoritatea gradinilor, chiar si in ghivecele din bucatariile gospodinelor.

Verisoara busuiocului si a cimbrului, menta apartine familiei labiatelor si numara 25 de specii in intreaga lume. Diferenta consta in gust. Cele mai cunoscute varietati de menta sunt menta piperata si menta verde. Menta este recunoscuta datorita proprietatilor culinare, medicinale si aromatice.

Menta se numara printre plantele usor de cultivat fiind raspandita in toate tarile cu climat temperat. Adesea menta verde este confundata cu menta piperata. Cu toate acestea, cele doua sunt diferite una fata de cealalta.

Menta verde, cunoscuta si sub numele de menta dulce este cea mai intalnita in bucatariile gospodinelor dar si in comert. Aceasta este compusa in principal din mentol si este bogata in Vitamina C, fier si mangan.

Menta piperata este un hibrid intre menta de apa si menta verde, cultivata in Europa din 1750. Are un miros puternic, penetrant. Menta piperata cautata in special pentru frunzele sale si pentru uleiul esential.

Mentolul continut de menta este recunoscut pentru puterea sa antibacteriana, antiseptica si anestezianta. Iata care sunt principalele proprietati ale mentei:

  • Menta trateaza iritatiile minore ale gatului si ale gurii;
  • Folosita intreaga, menta are un efect antispasmodic asupra sistemului digestiv;
  • Este eficienta in tratarea inflamatiilor colonului, indigestiei si flatulentelor;
  • Puterea sa anestezica ii permite sa aline dureri minore precum crampele musculare, entorsele, migrenele;
  • Este ideala pentru persoanele care sufera de rau de transport;
  • Este un excelent stimulent al inimii si al sistemului nervos;
  • Proprietatea sa tonifianta face din menta o bautura recomandata in caz de efort intelectual, in special in perioada examenelor;
  • In aplicatie externa, menta are o putere anestezica;
  • In caz de dureri de dinti, se poate atenua durerea aplicand o picatura de alcool de menta pe locul dureros;
  • Pentru calmarea migrenelor, o compresa imbibata in decoct de menta face minuni;
  • Menta este un excelent detoxifiant al organismului;
  • Consumata, menta stimuleaza secretia sucului biliar, golirea bilei, faciliteaza digestia grasimilor;
  • Mentolul este un puternic volatil de aceea cu ajutorul mentei se previn infectiile respiratorii;
  • Menta este ideala si in tratarea racelii prin inspirarea vaporilor de mentol, ajuta la eliminarea expectoratiilor;
  • In uz extern, menta ne revigoreaza pielea, amelioreaza circulatia subcutanata, fiind recomandata in caz de circulatie periferica proasta. Picioarele si mainile reci se vor tine, in fiecare seara, intr-un vas cu apa fierbinte in care ai adaugat 15 picaturi de menta;
  • Este extrem de utila in tratarea oboselii cronice;
  • Este utila in tratarea acneii, iritatiilor pielii;
  • Calmeaza durerile articulare si musculare, durerile cauzate de reumatism si artroza;
  • Un grup de cercetatori italieni au ajuns la o concluzie surprinzatoare: menta inhiba agresivitatea;

sursa: http://www.forma-maxima.ro/remedii-naturiste/cunosti-beneficiile-mentei-asupra-sanatatii/