Cu ce alimente poti asocia merele pentru un maxim de beneficii?

mar

 

Marul se numara printre cele mai apreciate fructe de pe meleagurile noastre. Este un fruct consumat de catre om inca din cele mai vechi timpuri. Omul, apreciind gustul si intrebuintarile marului, a inceput sa-l cultive, fiind un pom fructifer existent si in zilele noastre. Marul se asociaza perfect cu un numar mare de alimente sarate si dulci, toate pentru placerea ta gustativa dar si pentru sanatatea ta. Descopera alimentele ʺprieteneʺ ale marului si beneficiile acestor combinatii.

Simplu si usor de consumat, marul este un aliment ce confera o multime de beneficii santatii. Anti-age datorita mineralelor, vitaminelor si oligoelementelor, marul este bogat si in antioxidanti ce-i permit sa lupte impotriva bolilor cardiovasculare. Nivelul sau ridicat de fibre regleaza nivelul de zahar din sange si nivelul de colesterol. Marul este fructul vedeta al tuturor curelor de slabire. Marul te scapa de senzatia de foame si permite arderea grasimilor datorita actiunii floridzinei care favorizeaza combustia zaharului si al grasimilor, nu stocarea acestora. Marul poate fi deci consumat fara moderatie inainte si dupa fiecare masa.

Mar si peste: farfuria anti-colesterol

Marul, bogat in fibre, in pectine in special, ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau. Pentru a spori acest efect anti-colesterol, este bine sa-l consumi alaturi de pestii bogati in Omega 3, cel putin de trei ori pe saptamana, evitand desigur pestele pane, prea gras.

Mar si rata: farfuria care te protejeaza impotriva declinului mintal

Rata este bogata in Vitamina B12, esentiala protejarii creierului impotriva declinului cognitiv. Aceste vitamine hranesc sistemul nervos si stimuleaza transmisia mesajelor de la creier la nervi. Actiunea sa protectoare este amplificata datorita folatilor (Vitamina B9), prezenti in mar.

Mar si pui: farfuria anti-diabet

Bogat in fibre solubile si in pectina, marul regleaza nivelul de glucide din sange. Puiul, carne slaba, bogat in Vitamina B, ajuta si el la echilibrarea nivelului de zahar din sange. Farfuria pui-mar este ideala pentru persoanele care sufera de diabet dar si pentru controlarea foamei pentru persoanele aflate la regim.

Mar si banana: farfuria digestiei

Marul si banana contin fibre insolubile excelente pentru accelerarea tranzitului intestinal. Consumul merelor alaturi de banane permite reglarea digestiei, fiind excelente impotriva constipatiei. Pentru aceleasi efecte enumerate mai sus, merele pot fi combinate cu prunele.

Mar si scortisoara: farfuria care te scapa de pofta de mancare

Dupa cum spuneam mai sus, marul este fructul vedeta in cadrul regimurilor de slabit. Bogat in pectine, fibre care te ajuta sa scapi de senzatia de foame si de pofta de mancare, ultra eficiente, marul iti confera o senzatie de satietate si permite arderea zaharurilor si a grasimilor. Daca ai obiceiul sa consumi un mar inainte de fiecare masa, sa stii ca acesta reduce cu 15% cantitatea de calorii consumate la masa respectiva. Scortisoara, bogata in HMCP, un flavonoid care contribuie la reglare zaharului din sange este un condiment anti pofta de mancare care se asociaza perfect cu marul pentru a te scapa de pofta de mancare.

sursa: http://www.forma-maxima.ro/mananca-sanatos/cu-ce-alimente-poti-asocia-merele-pentru-un-maxim-de-beneficii/

Anunțuri

Beneficiile ceaiului verde asupra corpului

ceaiCeaiul verde a devenit deja de multa vreme un must-have in mai multe domenii: sanatate, frumusete, forma. Fie ca il aplici direct pe piele, fie il consumi zilnic, ceaiul verde are doar beneficii, beneficii care se datoreaza catehinelor, compusi naturali ce confera o multime de beneficii antioxidante si antiinflamatorii.

O piele purificata

Datorita imensei puteri antioxidante, ceaiul verde ii permite pielii sa elimine toate impuritatile. De fapt, ceaiul verde ajuta pielea, cea de pe fata in special, sa-si regaseasca stralucirea si luminozitatea. Cum iti poti purifica pielea in profunzime? Aplica o masca pe baza de frunze de ceai verde pe ten. Acest truc de frumusete permite curatarea pielii de impuritati si de agresiunile exterioare. Important este sa aplici aceasta masca de cel putin doua ori pe saptamana.

Ceaiul verde favorizeaza circulatia sanguina

Datorita continutului ridicat de teina, ceaiul verde favorizeaza dilatarea peretilor vaselor sanguine si reduce durerile declansate de migrene. Micul truc al teinei? Aceasta molecula confera o energie durabila corpului datorita virtutilor dinamizante deoarece ramane in corp intre 6-8 ore. Ideal este sa consumi o ceasca de ceai verde fara zahar dimineata si una dupa-amiaza pentru a trece cu bine peste o zi grea de munca.

Ideal pentru par

Da, ceaiul verde este ideal pentru par. Pe langa numeroasele beneficii conferite, ceaiul verde contribuie la frumusetea capilara favorizand cresterea parului si limitand caderea acestuia. Ce trebuie sa stii? Ceaiul verde contine tanin, Vitaminele E si C, precum si provitamina B5 care intareste frumusetea podoabei capilare.

Pentru o piele ferma si hidratata

Dotat cu o putere regeneranta imensa, ceaiul verde, ingredient vedeta intr-o multime de creme, ajuta pielea sa-si pastreze fermitatea si previne lasarea acesteia. In fiecare dimineata, aplica un strat generos de crema hidratanta sau anti-age inainte de aplicarea fondului de ten sau produselor de machiaj. Alege o crema pe baza de ceai verde pentru a conferi fermitate si elasticitate pielii. Dincolo de faptul ca este un anti-age excelent, ceaiul verde este un anti-bacterian ideal ce contribuie cu succes la imbunatatirea aspectului tenului, al celui acneic in special. Ceaiul verde reduce productia de hormoni, acestia fiind cei care predispun tenul la rozacee si acnee.

O bautura drenanta eficienta

Apreciat pentru efectele sale drenante, ceaiul verde este o bautura care elimina toxinele din corp si purifica organismul. Ceaiul verde te ajuta de asemenea sa combati retentia de apa.

Ceaiul verde scade greutatea corporala

In momentul in care bei ceai verde te simti satula, drept urmare nu mai ai pofta de mancare. Ceaiul verde contribuie in mod activ la arderea caloriilor. Acestea sunt concluziile studiilor efectuate in mod periodic de clinicile de nutritie americana. Acesta, alaturi de apa plata, contribuie la cantitatea de lichide de consumat in mod obligatoriu pe zi pentru o mai buna functionare a organismului.

Chiar daca ceaiul verde este bautura excelenta pentru buna functionare a corpului, nu trebuie sa abuzezi de acesta. Ceaiul verde poate impiedica absorbtia fierului. Trebuie deci consumat inainte cu cel putin o ora de masa si de maxim doua ori pe zi.

sursa : http://www.forma-maxima.ro/remedii-naturiste/beneficiile-ceaiului-verde-asupra-corpului/

Radacinoasele, niste legume de iarna excelente pentru sanatate

radacinoaseCine a spus ca legumele de iarna sunt triste, seci? Ca este greu sa le consumi iarna, vara gasindu-se peste tot? Iata o calatorie gurmanda si sanatoasa in tara legumelor radacina!

Morcovii violet si galbeni

Esentiali daca iti doresti ca si iarna sa ai un ten de invidiat! Alege morcovii cat mai colorati. Cu cat sunt mai colorati, cu atat sunt mai bogati in caroten, pigmenti excelenti pentru piele, dar si pentru inima si plamani. Pentru a mai schimba putin lucrurile, incearca morcovii galbeni si violet.

Telina

O telina mare are in jur de un kilogram si se prepara adesea curatata. Pentru serile reci de iarna ce poate fi mai bun decat o supa de telina? Persoanele care sufera de hipertensiune trebuie sa consume telina in mod regulat. Curele de detoxifiere cu telina sunt excelente si ajuta la cresterea imunitatii.

Pastarnac

Cu gustul sau dulce, verisoara morcovului se consuma cruda sau fiarta. Acesta contine apigenina si poliacetilene, antioxidanti ce joaca un rol esential in prevenirea unui numar mare de tipuri de cancer. Pastarnacul este plin de fibre, insolubile in special, care confera senzatia de satietate si stimuleaza tranzitul intestinal.

Sfecla rosie

Sfecla rosie se claseaza in topul 10 al legumelor cu cel mai bun potential antioxidant asta datorita cantitatii de flavonoide si de betalaine continute. Acestea din urma au proprietati anti-inflamatorii, anti-tumorale si protejeaza ficatul. Sfecla rosie contine provitamina A, mai multa decat Vitamina C. Sfecla intra in componenta mai multor retete, toate absolut delicioase!

Topinambur

Destul de greu de curatat dar excelent pentru sanatate. Delicatul gust de anghinare al topinamburului merita sa-i consacri atentie! Topinamburul are o multime de calitati: tine apetitul in frau, regleaza glicemia, este ideal in curele de slabire, stimuleaza imunitatea, organismul devenind mai rezistent in fata infectiilor de tot genul.

Napi albi sau galbeni

Ultra saraci in calorii (abia 18Cal/100g), este leguma vedeta in cadrul curelor de slabire din timpul iernii. La fel ca si verisorii sai din familia cruciferelor, acesta contine compusi care sunt capabili sa previna cancerul.

Ridichea neagra

Ridichea neagra te apara de gripa, este o sursa bogata in nutrienti si vitamine, te ajuta sa scapi de kilogramele in plus intr-un mod eficient si sanatos. Datorita continutului bogat de apa si fibre, ridichea neagra previne constipatia. Ridichea neagra detoxifica ficatul, contribuind la regenerarea celulelor hepatice. Este un diuretic 100% natural, regleaza tensiunea arteriala, distruge celulele cancerigene.

Rutabaga

Rutabaga este radacina care lupta impotriva cancerului si iti mentine colonul sanatos. Rutabaga este o radacinoasa care seamana cu napul si ajuta la slabit. Rutabaga contine 12% din cantitatea zilnica recomandata de fibre. Rutabaga este bogata in izotiocianati, compusi esentiali ce lupta pentru eliminarea celulelor cancerigene din organism. Datorita continutului ridicat de Vitamina C, rutabaga contribuie la ameliorarea simptomelor de astm. In plus, rutabaga contine toate mineralele necesare, potasiu si magneziu in special, ambele importante in reglarea metabolismului. Continutul scazut in calorii il recomanda pentru absolut orice cura de slabire.

sursa : http://www.forma-maxima.ro/mananca-sanatos/radacinoasele-niste-legume-de-iarna-excelente-pentru-sanatate/

Luminoterapia te ajuta sa scapi de depresia de iarna

lumiPloaie, intuneric, frig, stres…in mijlocul iernii, te trezesti adesea ca moralul iti este la pamant. Una din principalele cauze ale acestei mici depresii de sezon este lipsa luminii. Soarele, atat de necesar sanatatii noastre, ne lipseste in aceasta perioada. Solutia pentru a fi din nou bine dispusa? Luminoterapia.

Soarele, o resursa vitala

Nu este o descoperire noua, iarna ne face mai morocanosi. Trebuie adesea sa asteptam primavara pentru a ne recapata tonusul si buna dispozitie. In aceasta perioada ziua se scurteaza, soarele este din ce in ce mai absent si ploaia si ninsorile pun stapanire pe tara. Oamenii fiind niste fiinte solare, le este greu fara lumina. Chiar daca anotimpurile sunt importante in ciclul biologic al organismului nostru, timpul urat, persistent, nu a facut niciodata casa buna cu moralul nostru. Sensibili, ne simtim neputinciosi in fata naturii dezlantuite. Soarele este in egala masura o sursa de vitamine necesare sanatatii noastre. Lipsa luminii provoaca deci depresiile de sezon. Simptomele sunt destul de curente: hibernare voluntara, libido la pamant, pofta de mancare, insomnie, stres exacerbat, etc. Pentru a lupta impotriva acestor probleme, luminoterapia vine in ajutorul tau.

Beneficiile luminii

Luminoterapia te ajuta sa lupti impotriva depresiei de iarna in mai multe feluri. Pe de o parte, trateaza problemele de insomnie si contribuie la regasirea unui somn reparator. Persoanele care nu dorm destul sunt irascibile, angoasate si perturbate. Actiunea asupra somnului a luminoterapiei este prima batalie castigata impotriva depresiei. Mai apoi, luminoterapia trateaza dificultatile legate de decalajul orar. Aceasta parte se adreseaza persoanelor care lucreaza pe timp de noapte sau calatoresc in interes de serviciu. Luminoterapia este recomandata si in cazul femeilor aflate la menopauza dar si persoanelor care sufera de bulimie. Atentie, luminoterapia are si contraindicatii: nu este recomandata persoanelor care au probleme cu ochii, cataracta de exemplu.

Lumina in actiune

Luminoterapia actioneaza prin simulare. In mod natural, este posibil sa te expui direct la soare. Dar asta presupune car te protejezi impotriva razelor UV. Luminoterapia foloseste aparate care permit recrearea in mod artificial a razelor de soare cu ajutorul unei lumini albe. Fara UV, fara infrarosu, fara riscuri asupra pielii. Spectrul luminos a fost studiat in mod expres pentru a actiona cat mai eficient: acesta este compus din tonuri de albastru, cu proprietati terapeutice si tonuri de portocaliu si verde pentru confortul ochilor.

Contraindicatii

Chiar daca luminoterapia nu provoaca daune oculare de scurta sau lunga durata este bine sa iti iei o serie de precautii. Razele ultraviolete pot fi extrem de daunatoare ochilor, drept urmare trebuie sa te asiguri de faptul ca lampa respectiva nu emite raze UV sau ca nu are un filtru UV.

Efectele secundare sunt extrem de rare. Pot aparea dureri de cap, agitatie sau insomnie in cazuri rare. De aceea, luminoterapia nu este recomandata persoanelor cu afectiuni oculare sau care sufera de boli ce afecteaza ochii precum diabetul. Persoanele care iau medicamente ce au un efect fotosensibil ar trebui sa evite luminoterapia. Persoanele sensibile la lumina sunt sfatuite sa consulte parerea unui medic inainte de a recurge la luminoterapie.

sursa : http://www.forma-maxima.ro/remedii-naturiste/luminoterapia-te-ajuta-sa-scapi-de-depresia-de-iarna/

Fructele si legumele lunii Ianuarie

rodieCine a spus ca in Ianuarie suntem obligati sa mancam doar mandarine, portocale, clementine si banane? Descopera cu ajutorul nostru fructele si legumele lunii Ianuarie dar si beneficiile acestora asupra sanatatii.

Andiva

Foarte saraca in calorii ( 11kcal/100g), foarte bogata in apa (95%), andiva este leguma vedeta a iernii si nu numai! Bogata in potasiu si saraca in sodiu, andiva este diuretica si depurativa. Andiva contine seleniu, un oligoelement care lupta impotriva imbatranirii. Recomandata pentru facilitarea digestiei, andiva trebuie consumata fara moderatie.

Valeriana

Bogata in Omega 3, saraca in calorii (20kcal/100g), valeriana este o sursa excelenta de Vitamina B9. Este deci recomandata femeilor insarcinate pentru o mai buna dezvoltare a fatului. Valeriana iti permite sa-ti faci plinul de Vitamina C, esentiala pentru tonus. Valeriana contine fier (anemie) si calciu (bun pentru oase). Compusa din fibre, aceasta regleaza tranzitul. Valeriana mai contine beta-caroten, o provitamina A cu proprietati antioxidante si anticanceroase. Este ideala in salate.

Ceapa verde

Extrem de bogata in potasiu si saraca in sodiu, ceapa verde este un super aliment diuretic. Aceasta elimina toxinele si este leguma campion a luptei impotriva retentiei de apa. Excelenta sursa de fibre, aceasta te scapa de senzatia de foame. Dar, pentru a profita din plin de toate aceste beneficii, trebuie sa consumi si partea verde.

Telina

Telina este un aliment satios si, datorita Vitaminelor B6 si C continute, aceasta permite limitarea stocarii de grasimi. Atentie, telina este bogata in sodiu de aceea persoanele sensibile la sare trebuie s-o consume cu moderatie. Cruda sau fiarta, telina are aceleasi proprietati.

Ceapa

Ceapa are o multime de beneficii asupra sanatatii. Antibiotic natural, aceasta ne protejeaza impotriva bacteriilor si infectiilor, intareste imunitatea si are o actiune antialergica. Ceapa este excelenta pentru circulatia sanguina si scade nivelul de colesterol rau. Deoarece evita productia de insulina, ceapa este recomandata diabeticilor.

Kiwi

Cu un continut caloric minim, si cu elemente nutritive maxime, kiwi este un fruct excelent care te ajuta sa-ti faci plinul de energie si sa lupti impotriva afectiunilor specifice iernii. Contine doar 50kcal/100g. Kiwi te ajuta sa previi bolile cardiovasculare datorita antioxidantilor continuti. Este recomandata si datorita continutului bogat de fibre, acestea avand un rol protector impotriva diabetului de tipul 1 si 2. Kiwi contine si o enzima ce permite o mai buna asimilare a proteinelor.

Marul

Anti-age datorita mineralelor si oligolementelor continute, marul este bogat si in antioxidanti ce permit lupta impotriva bolilor cardiovasculare. Nivelul sau ridicat de fibre regleaza nivelul de zahar din sange si reduce nivelul de colesterol. De consumat fara moderatie inainte si dupa fiecare masa. Marul arde grasimile datorita actiunii floridzinei care favorizeaza combustia de zahar si de grasimi, mai degraba decat stocarea acestora.

Rodia

Rodia este un fruct bogat in tanini, flavonoide, in vitamine si oligoelemente, ceea ce face din ea un fruct anti-age prin excelenta. Rodia creste senzatia de satietate. Daca vrei sa iti faci plinul de antioxidanti datorita rodiei, iti recomandam sa presezi fructul intreg deoarece membranele albe sunt cele care contin cei mai multi.

sursa : http://www.forma-maxima.ro/mananca-sanatos/fructele-si-legumele-lunii-ianuarie/