Beneficiile fructelor Goji

goji

Goji are o multime de beneficii asupra sanatatii, sunt niste fructe grozave pur si simplu. Goji este regele antioxidantilor, acestuia atribuindu-se o capacitate imensa de prevenire a procesului de imbatranire. In acest articol vom vorbi pe larg despre beneficiile fructelor Goji.

Goji contine Lycium Barbarum Polysaccharides – un antioxidant ce intarzie imbatranirea celulelor. Astfel, cei care au obiceiul sa consume fructele de goji in mod regulat pot avea o viata mai lunga. Acesta reprezinta unul din cele mai importante beneficii ale fructelor de goji.

Fructele de goji protejeaza rinichii, ficatul si prostata barbatului. Acestea au capacitatea de a intari capacitatea de rezistenta la iradiere. Din cauza accidentului nuclear din Japonia, se pare ca exista iod 131 peste tot in lume. Acesta este un element radioactiv ce poate cauza o multime de prejudicii sanatatii. De aceea, fructele de goji sunt ideale pentru intarirea capacitatii de rezistenta la iradiere.

Un alt beneficiu important al fructelor de goji este faptul ca intaresc sistemul imunitar, contribuind la pastrarea starii de sanatate. Fructele de goji contin polizaharide ce stimuleaza eliberarea hormonului de crestere facand adevarate minuni in ceea ce priveste glanda hipofiza.

Fructele de goji sunt capabile sa absoarba radicalii de oxigen, extrem de importanti in prevenirea oxidarii si in pastrarea starii de sanatate a celulelor. Implicit, este prevenita si imbatranirea celulara. Fructele de goji previn starea de surmenaj, oboseala, extrem de intalnite in aceasta epoca a vitezei. Migrenele si insomniile vor fi combatute de fructele de goji in mod eficient.

Femeilor li se recomanda consumul de fructe de goji pentru cresterea fertilitatii si pentru tratarea simptomelor de menopauza. Goji contribuie la restabilirea echilibrului hormonal. In China femeile insarcinate, aflate in primul trimestru de sarcina, consuma goji pentru a evita greturile. Barbatilor li se recomanda fructele de goji pentru imbunatatirea functiei sexuale. Datorita fructelor de goji este imbunatatita circulatia sanguina iar durata de viata este prelungita in mod simtitor.

Un studiu arata ca fructele de goji reduc tensiunea arteriala. Acest lucru se datoreaza moleculelor de polizaharide. Nivelul scazut de colesterol este mentinut datorita antioxidantilor ce impiedica oxidarea colesterolului, formarea placilor de aterom. Flavonoidele continute de goji participa la deschiderea arterelor, la buna functionare a acestora.

Fructele de goji echilibreaza glicemia. Asta tot datorita polizaharidelor care amelioreaza metabolismul insulinei si al hidratilor de carbon. Fructele de goji mai contin si betaina, o substanta care poate preveni problemele vasculare si steatoza hepatica, doua probleme des intalnite in cazul persoanelor care sufera de diabet.

Fructele de goji intaresc inima datorita continutului de ciperona, o substanta extrem de benefica atat pentru tensiunea arteriala cat si pentru inima.

Anunțuri

Ce sa faci cand iti este frig ?

frig
Vant polar, temperaturi glaciare, ninsoare…in acest sezon, corpul, pielea si nu in ultimul rand moralul, sunt puse la grele incercari. Este timpul sa treci pe modul ʹiarnaʹ datorita unei alimentatii si a unui stil de viata adaptate.

Farfuria anti-ger

Tremuri de frig? Poate ar fi bine sa introduci in farfuria ta proteine, zaharuri lente, vitamine si cateva alimente reconfortante. Acestea iti vor ajuta organismul sa reziste mai bine la conditii extreme.

Mizeaza pe alimentele bune

Pentru a-ti mentine corpul la o temperatura de 37 de grade, corpul are nevoie de o rezerva de energie. De aceea, in cadrul celor trei mese principale trebuie sa mizezi pe zaharuri lente (paine cu cereale, paste, orez, legume uscate). Acestea trebuie sa reprezinte cel putin 40% din caloriile zilnice prezente in alimentatia noastra. Acestea trebuie sa fie completate de carnea rosie, extrem de bogata in fier, care are o actiune anti-oboseala si de citrice, datorita excelentelor proprietati anti-infectioase de care beneficiaza acestea.

Bea multe lichide

In aceasta perioada, trebuie sa consumi cat mai multe lichide deoarece frigul diminueaza senzatia de sete. Prefera-le pe cele calde: infuzii, ceaiuri, supe. Fara alcool in aceasta perioada: senzatia de caldura conferita de un mic pahar cu tarie este pur iluzorie.

Fa-ti pe plac

Iarna avem mai multa pofta de mancare decat in alte anotimpuri. Deci, daca ai pofta de cicolata, nu iti refuza aceasta pofta. Cu simtul masurii desigur. 2-3 patratele pe zi sunt permise.

Temperaturile scazute pun la grea incercare organismul nostru, inima in special care trebuie sa bata mai repede pentru a evita racirea corpului. Haine, activitati fizice, protejarea pielii…toate acestea sunt extrem de importante.

Acopera-ti capul

Extremitatile sunt cele mai sensibile in aceasta perioada. Acopera-ti bine mainile, picioarele si capul. O mare parte a caldurii (30%) se pierde prin partea de sus, prin cap. Nu uita sa-ti acoperi si nasul si gura pentru a evita sa respiri atata aer rece.

Mizeaza pe fibrele sintetice

In aceasta perioada elimina din garderoba hainele din bumbac care conserva umiditatea si permite penetrarea frigului. Mizeaza pe fibrele sintetice care evacueaza transpiratia. Si, nu uita de tehnica straturilor suprapuse.

Protejeaza-ti pielea

Agresiunile externe nu sunt deloc bune pentru pielea noastra. Nu trebuie sa-ti neglijezi epiderma in aceasta perioada. Adapteaza ingrijirile pentru piele in functie de sezon, mizand pe formule de zi mai hranitoare (de tip Cold Cream) si pe produse demachiante mai bogate (fara produse pe baza de apa, alege crema si laptele demachiant). Rasfata-ti buzele. Acestea sunt extrem de expuse in aceasta perioada. Deoarece buzele nu sunt prevazute cu sebum, nu sunt protejate de frig.

Continua sa faci sport

Practicarea unui sport iarna contribuie la stimularea imunitatii si la protejarea impotriva virusilor. Temperaturile scazute nu exclud activitatea fizica doar in cazul in care suferi de astm sau ai alte probleme care te impiedica sa faci miscare. Poti face miscare si in interior, nu este obligatoriu sa iesi afara pentru asta.

sursa: http://www.forma-maxima.ro