Fulgi de ovaz – cand sa-i consumi si ce beneficii nutritionale au

Fulgii de ovaz vin cu mai multa autenticitate si beneficii pentru cel mai delicios mic dejun.

Pentru a incepe cat mai bine ziua si pentru a evita sa mai rontai tot felul de alimente care nu sunt deloc sanatoase, este important sa iei un mic dejun important si echilibrat. Fulgii de ovaz sunt cei care te ajuta sa te bucuri de cel mai echilibrat mic dejun dar si savuros care poate fi preparat dupa bunul plac.

Iata alte motive pentru care ar trebui sa consumi fulgi de ovaz:

  1. Fulgii de ovaz pot diminua nivelul de colesterol. S-a dovedit faptul ca beta-glucanul din fibre este cel care reduce nivelul de colesterol din sange. Si un nivel ridicat de colesterol este responsabil pentru bolile coronariene.
  2. Fulgii de ovaz sunt cei care franeaza apetitul. Marea cantitate de fibre continuta de fulgii de ovaz vin cu o senzatie de satietate. Glucidele din fulgii de ovaz sunt absorbite lent. In acest fel foamea nu isi face repede simtita prezenta. Nu vei mai fi astfel tentat/a sa recurgi la tot felul de gustari.
  3. Fulgii de ovaz iti respecta silueta. Fulgii de ovaz contin si foarte putine calorii. Un bol cu fulgi de ovaz cu 250 ml de apa contin aproximativ 115 kcal. 2 felii de paine unse cu unt si cu sunca contin aproximativ 360 kcal.
  4. Fulgii de ovaz contin antioxidanti. Antioxidantii sunt cei care iti protejeaza corpul de agresiunile exterioare sau de produsele care sunt nocive pentru metabolism.
  5. Fulgii de ovaz vin si cu varietate. Fulgii de ovaz se pot combina cu orice si poti in acelasi timp sa te bucuri de niste mese variate si echilibrate. Le poti consuma mai ales cu fructe, cu nuci, cu fructe uscate, cu miere sau cu ciocolata. Putin ulei de in sau ulei de cocos si unele mirodenii precum scortisoara sunt cele care imbunatatesc gustul fulgilor tai.
  6. Fulgii de ovaz se pregatesc foarte usor. In cateva minute te poti bucura de un mic dejun sanatos si excelent. Ii poti consuma rece alaturi de lapte, iaurt sau branza. Ii poti consuma si cald cu lapte pe care sa il incalzesti 2 minute la microunde. Adaugand ingredientele tale preferate vei varia placerile. Stafide, banane, miere, cacao pudra… ideile nu lipsesc atunci cand vine vorba despre un mic dejun echilibrat.

Alaturi de lapte degresat sau de laptele de soia fulgii de ovaz constituie o masa foarte consistenta. Si sunt ideali si in cadrul unui regim.

In plus, sunt bogati in vitaminele B1, E, B2 si A, in glucide si in fier si calciu. Poti deci regla si glicemia si sunt foarte buni pentru inima. Nu contin gliadina deci nu pun nicio problema in ceea ce priveste intoleranta la gluten.

Pe langa faptul ca vor veni cu mai multa energie pentru tine, tenul tau va fi cel mai stralucitor. II poti consuma si la pranz alaturi de salate. Seara vin cu o senzatie de satietate minunata.

Anunțuri

Batoanele de prune

Atunci cand nu ai timp sa faci prajituri sau pur si simplu vrei sa te bucuri de o gustare sau un mic dejun sanatos si delicios, gandeste-te la batoanele de prune.

Celebre datorita beneficiilor lor pentru tranzitul intestinal, prunele mai vin cu o multime de virtuti intersante. Pe post de desert, gustare sau  sub forma de batoane prunele au un loc de cinste in cadrul unei alimentatii echilibrate. Cea mai buna alegere pentru tine deoarece prunele sunt niste fructe care vin cu o multime de beneficii pentru tine.

  1. Prunele sunt excelente pentru tranzitul intestinal. Toate persoanele care sufera din cauza tranzitului intestinal stiu asta. Sunt excelente datorita nivelului ridicat de fibre dar si de magneziu – 40 mg pentru 100 de grame.
  2. Prunele sunt cei mai buni aliati pentru forma ta si asta din patru motive. Prunele contin foarte multe fibre care sunt indispensabile pentru o senzatie de satietate. Deci inlatura de minune senzatia de foame. In plus, fibrele care nu se digera impiedica senzatia de foame sa revina prea repede. Sunt ideale deci pentru o gustare. Prunele consumate la momentul mesei pot facilita si evacuarea de grasimi datorita actiunii lor asupra tranzitului. Si chiar daca prunele sunt dulci nu contin mai mult de 20 de calorii.
  3. Datorita bogatiei lor in potasiu, prunele se recomanda si in cazul in care suferi de hipertensiune.
  4. In plus, potasiul si flavoinoizii continuti de prune sunt cele care previn bolile cardio-vasculare.
  5. Prunele contin foarte multa glucoza de care are nevoie creierul. Sunt deci fructele de privilegiat atunci cand creierul tau este destul de solicitat. Mai ales daca inveti pentru examene.
  6. In plus, magneziul pe care il contin prunele te ajuta si sa lupti impotriva anxietatii, ceea ce este si extrem de recomandat si profitabil in prerioada examenelor.
  7. De asemenea, creierul are nevoie sa fie alimentat corect la nivel glicemic in timpul somnului. Medicii sau specialistii recomanda sa se consume o gustare pe baza de prune inainte de culcare– batonul de prune de exemplu pentru a se asigura o buna glicemie pe perioada noptii. Creierul va functiona astfel optim in timpul somnului. Prunele faciliteaza si adormirea.
  8. Prunele sunt recomandate si pentru sportivi. Datorita varietatii lor de glucide – fructoza, glucoza si sorbitol, prunele furnizeaza organismului zahar care va fi asimilat progresiv de catre organism.
  9. Prunele sunt un excelent atu anti-oxidant care iti permit sa incetinesti procesul de imbatranire al celulelor luptand impotriva radicalilor liberi. Sunt benefici si pentru a preveni bolile inflamatorii.
  10. Au fost demonstrate si beneficiile prunelor pentru sanatatea oaselor si pentru prevenirea fracturilor.
  11. Prunele sunt un aliat anti-colesterol. Consumul zilnic de prune duce la reducerea nivelului de colesterol rau, deci si riscurile legate de unele boli cardiovasculare. Si cum acest fruct este o sursa de potasiu si de flavonoizi, acesta previne in mod natural dezvoltarea acestor maladii.

Prunele sunt niste alimente energice. Bogate in glucoza, prunele vin cu energie pentru creier. Sunt bogate si un magneziu care este esential pentru producerea de energie si pentru contractia musculara.